onsdag den 19. september 2007

Picnic og meteor-nedslag!


Lørdag havde Mia og Hans Ole arrangeret en stor picnic for alle danskerne i La Paz. Vi mødtes ved 9-tiden om morgenen og kørte alle sammen afsted i Topas' Mondongo (tidligere lastbil, som er blevet ombygget til bus). Charlie, Domingo og Roberto (bolivianere som arbejder for Topas) stod for grillen og alle havde medbragt tilbehør til kæmpe sammenskudsgilde.
Under frokosten så vi pludselig en stor ildkugle falde ned mod jorden! Senere kunne vi læse (på Politikens hjemmeside) at der havde været meteorit-nedslag 20km fra hvor vi sad.
http://www.politiken.dk/udland/article383012.ece
Det var en lidt dramatisk picnic, kan man sige..

I torsdags kom Ane (en anden 19-årig au pair) herud. Vi snakkede meget sammen under picnicen, så nu har jeg påtaget mig opgaven at vise hende rundt i byen. Imorgen eftermiddag skal vi fx se World Press Photo på et museum i La Paz (mon ikke det kan gøre min far lidt misundelig?)..

1 kommentar:

Mia sagde ...

Du oplever da ogsaa de fede naturfaenomener!!! Jeg vil ogsaa se en ildkugle... naa pyt..jeg har lige floejet i helikopter igennemn en kloeft :P haaber du hygger dig!!